7000 rullikut Rotterdami
Blickle töötas välja kohandatud lahenduse Maastunneli eskalaatoritele
Klient
1070-meetrine Maastunnel kulgeb Nieuwe Maasi all. Tunnelit kasutab iga päev üle 75 000 mootorsõiduki ning üle 7000 jalgratta ja mopeedi. Tunnelis on ka kaheksa eskalaatorit sadade jalakäijate jaoks, kes tunnelit iga päev läbivad. Iga eskalaator on 45 meetrit pikk ja ulatub 30-kraadise kaldega kuni 21 meetrit maapinnast allapoole. Tunneli rajatiste ulatusliku kapitaalremondi osana hinnati ka eskalaatoreid. Rotterdami eksperdid leidsid, et nende rullikud olid aastate jooksul ära kulunud. Pärast asenduse otsimist leidis linnavalitsus Rosenfeldis selle, mida vaja.
Eesmärk
Transpordieksperdid otsisid „Maastunneli rahvusliku monumendi eskalaatoritele parimaid rullikuid“. Eskalaatorite nõuetekohaseks toimimiseks oli vaja 3500 vabajooksu- ja ketirullikut. Rullikute suure läbimõõdu ja eri paksuse tõttu oli ainus võimalus kohandatud lahendus. Suurim ülesanne oli see, et rullikud pidid sobima olemasoleva keti teljele. Pika tööea tagamiseks lubasid linna nõuded rulliku puhul ainult väga väikest mänguruumi. Sobiva partneri otsinguil võttis linn ühendust Rosenfeldis asuvate Blickle rulliku- ja rattaspetsialistidega.
Meie lahendus

Pärast nõuete üksikasjalikku analüüsimist projekteerisid Blickle eksperdid prototüübi ja tegid sellega põhjalikud katsed. Rullikud pidid olema nii löögikindlad kui ka veele, õlile, soolale, määrdele ja rasvaeemaldajale keemiliselt vastupidavad. Samuti pidid need olema piisavalt hõõrdekindlad, et vältida metallrööbastel libisemist, ning taluma samal ajal temperatuuri vahemikus –5 kuni +40 kraadi. Nõuetes toodi ka esile, et rullikud oleksid tulekahju korral isekustuvad ja neis kasutataks tuleohutusnõuetele vastavaid termoplastilisi materjale. Katsete tulemused ja tasuvusanalüüs veensid Rotterdami otsustajaid, et sõlmiti leping Blicklega Rosenfeldis.
Tulemus
Blickle töötas välja vabajooksurullikud läbimõõduga 180 × 30 mm ja ketirullikud läbimõõduga 180 × 40 mm. Need pakkusid Rotterdami administratsioonile mitmeid eeliseid. Raskeveorullikutes on kasutatud leegikindlat ja klaaskiuga tugevdatud nailon-6 veerepinda, mille kõvadus on 80 Shore D. Täpselt treitud rattakeskmed tagavad suurepärase kontsentrilisuse. Vastupidavad ja soonega kaldkuullaagrid tagavad üle 25-aastase kasutusea. Soonega kuullaagrite sise- ja välisvõrud on sümmeetrilised, tänu sellele on vabajooksurullikud vaiksed ja sujuvad. Ketirullikutes kasutatavate kaldkuullaagrite võrud on asümmeetrilised, et tagada silmapaistev radiaalne ja aksiaalne kandevõime. Rullikud kustuvad ise 30 sekundi jooksul, hõõguvad kuni 60 sekundit ega tekita põlevat materjali. Laagrites kasutatakse erikatteid, et vältida määrdumist.
SPO 180x30/20-14K – 959895 ja SPO 180x40/20-30SK – 959896 tehniline teave ja eelised
- Vastupidavast klaaskiuga tugevdatud nailon-6 veerepind
- Laagrite erikatted hoiavad hooldustööd minimaalsena
- Spetsiaalsed kuullaagrid, mis tagavad silmapaistva radiaalse ja aksiaalse kandevõime
- Kliendi jaoks pikaajaline lahendus