Kandevõime

Rullikute ja rataste kandevõime

Dünaamiline kandevõime

Rulliku või ratta kohta nimetatud kandevõime on kandevõime, mida rullik või ratas suudab tagada katsetamisel pöördpingil standardi DIN EN 12527–12533 (ISO 22878–22884) kohaselt.

Rulliku või ratta vajaliku kandevõime väljaselgitamiseks peab olema teada transpordivahendi tühimass, maksimaalne lisatav / transporditav kaal ning kandvate rullikute ja rataste arv. Nelja või rohkema rulliku / ratta kasutamisel võib üksikute rullikute või rataste kanda jääv koormus varieeruda. Vajaliku kandevõime saab välja arvutada järgnevalt.



T = nõutav kandevõime rulliku või ratta kohta
E = transpordiseadme tühimass
Z = maksimaalne lisatav raskus
n = kandvate rullikute rataste arv
S = ohutustegur

Kuullaagritega rullikuid ja rattaid võib kasutada kiirusel üle 4 km/h, kuid seejuures tuleb arvestada kandevõime vähenemisega.

Soovitatavad ohutustegurid erinevate rakenduste korral

Ohutustegurit kasutatakse selleks, et arvestada kõrvalekaldeid standardsetest kasutustingimustest (sile pind, kõnnikiirus 4 km/h, koormuse võrdne jaotus, sirgjooneline liikumine, ümbritseva keskkonna temperatuur 15 °C kuni 28 °C). Ohutustegurit mõjutavad liikumiskiirus ja rulliku läbimõõdu suhe takistuse kõrgusesse. On neli kategooriat (vt tabelit).

Ohutustegurid ei võta arvesse veerepinna kulumist.

Ohutusteguri S määramine

  Transport   Keskkond   Takistuse kõrgus   Ohutustegur
 Graafik – käsitsi transportimine siseruumis   käsitsi   sisetingimustes   < 5 % rulliku läbimõõdust   1,0–1,5
 Graafik – käsitsi transportimine õues   käsitsi   välistingimustes   > 5 % rulliku läbimõõdust   1,5–2,2
 Graafik – mootorajamiga transportimine siseruumis   mootoriga   sisetingimustes   < 5 % rulliku läbimõõdust   1,4–2,0
 Graafik – mootorajamiga transportimine õues   mootoriga   välistingimustes   > 5 % rulliku läbimõõdust   2,0–3,0


Staatiline kandevõime

Kui rullik või ratas on koormatud eelkõige staatilise koormusega, katsetatakse tema staatilist kandevõimet standardi ISO 22878 kohaselt. Üks kriteerium, mida katsel kontrollitakse, on määr, mille võrra muutub veerepind teatava aja jooksul lamedamaks. Teave rullikute ja rataste staatilise kandevõime kohta on saadaval toodete tehnokaardil. Võite pöörduda otse meie poole või laadida tehnokaardid tooteandmetega alla.