Kinnitustüübid
Plaatkinnitus. Poltkinnitus. Varraskinnitus. Keermevarras.








Plaatkinnitus
Poltkinnitus
Terasest kinnitusvarras
Keermevarras
(tootekoodi lisa: -GS...)
Rõngaslukuga kinnitusvarras
(tootekoodi lisa: -ES)
Plastmassist ühenduspesa ümartorudele (tootekood: RHR...)
Metallist ekspander
(tootekoodi lisa: -E...)
Sünteetiline ekspander
(tootekoodi lisa: -ER.../-EV...)
Ratas kinnitatakse tasasele pinnale, kasutades polte
ja mutreid. Poldiavade suurused on standarditud.
Plaatkinnitus on saadaval nii pöörleva
kahvli kui ka otsejooksuga ratastele. Kinnitust
kasutatakse kerge-, raskeveoratastele ja transpordivahenditele.
Suunalukuga rataste puhul peab plaat olema
suunatud lühikese küljega liikumissuunas.
Kui valitakse plaadi kinnitust, tuleb võtta arvesse
järgmisi mõõtmeid:
- kinnitusplaadi välismõõt
- kinnitusavade kaugused
- kinnitusava läbimõõt
Ratas kinnitatakse ühenduselemendiga (nt poldiga),
mis asetatakse läbi pöördpea keskava. Tõsteelemendiga ratastel (HRIG-seeriad) on
poltkinnitusel sisekeere ja ühenduselement
kruvitakse suunaga detaili poolelt pöördkahvli kinnitussõrme poole.
Siintoodud kandevõimed saavutatakse üksnes siis,
kui toetutakse pöörleva kahvliga ratta kinnitusplaadi
pinnale kogu läbimõõdu ulatuses.
Poltkinnitus pakub komponentide vormist tulenevat
pöörlemiskaitset ja vähendab seega pöördpea
lukustuse koormatavust.
Poltkinnituse kasutamine ratta paigaldamiseks
optimeerib kulusid, sest see vajab ainult ühte polti
(ideaaljuhul standardiga DIN 912 / ISO 4762
ühilduvat). Seda kinnituse tüüpi kasutatakse
peamiselt kergeveo- ja transpordivahendite ratastel.
Kui valitakse poltkinnituse, tuleb võtta arvesse
järgmisi mõõtmeid:
- kinnitusplaadi välismõõt (D)
- kinnitusava läbimõõt (d)
Ratas kinnitatakse kinnitusvarda abil, mis lükatakse
vastustorru või avasse ning fikseeritakse. Varras on
tugevalt rattaga ühendatud ning tuleb klambri või
kinnitussõrmega (ristiavas) pöörlemise või välja
kukkumise takistamiseks fikseerida. Suunalukuga ratastel peab fikseerimisava olema
risti liikumissuunaga.
Kandevõime saavutatakse üksnes siis, kui
toetutakse pöörleva kahvliga ratta kinnitusplaadi
pinnale kogu läbimõõdu ulatuses.
Kinnitusvardaga kinnitusviisi kasutatakse valdavalt sünteetilistel kergeveoratastel ja transpordivahenditel.
Roostevabast terasest kinnitusvarras on saadaval
roostevabast terasest kahvliga pöördrattale.
Kui valitakse vardaga kinnitust, tuleb võtta arvesse
järgmisi mõõtmeid:
- varda läbimõõt (P)
- varda pikkus (Q)
- võimaluse korral ristava (H) asukoht
- võimaluse korral ristava läbimõõt (d)
Ratas kinnitatakse keermevarda abil, mis
keeratakse transpordivahendi vastavasse
sisekeermega avasse või pistetakse läbi kinnitusava
ja fikseeritakse mutriga.
Keermevarrastega kinnitusi kasutatakse peamiselt kergeveoratastel.
Roostevabast terasest keermevarras (-GSX...) on
saadaval korrosioonikindlatel sünteetilistel pöördratastel.
Kui valitakse rõngasluku ja kinnitusvardaga kinnitus,
tuleb võtta arvesse järgmisi mõõtmeid:
- keermevarda läbimõõt (keere M10 või M12) (P)
- keermevarda pikkus (ulatus rattast kõrgemale) (Q)
Ratas kinnitatakse rõngaslukuga kinnitusvarda abil,
mis lükatakse koos plastmassist ühenduspesaga
vastustorusse või siis lihtsalt vastavasse avasse.
Varras on rattaga kindlalt ühendatud. Rõngaslukk
fikseerib pöörleva kahvliga ratta, et ta ei saaks välja
kukkuda.
Pöördpea lukustus ei toimi, kuna see
kinnitusviis ei takista pöörlemist.
Rõngaslukuga kinnitusvardaga kinnitusviis on lihtne
ja soodne. Rõngaslukuga kinnitusvarrast
kasutatakse valdavalt kergeveorataste kinnitamisel.
Kui valitakse rõngasluku ja kinnitusvardaga
kinnitust, tuleb võtta arvesse järgmisi mõõtmeid:
- varda läbimõõt (P)
- varda pikkus (Q)
Plastmassist ühenduspesa rõngaslukuga
kinnitusvardale on adapter torude siseläbimõõdu
vähendamiseks vastavaks rõngaslukuga
kinnitusvarda läbimõõdule. Plastmassist
ühenduspesa surutakse või lüüakse kinnituskohta
(ümartoru). Seejärel pistetakse kinnitusvardaga pöörleva kahvliga ratas ühenduspesasse.
Ühenduspesa valimisel tuleb arvestada järgmisi
mõõtmeid:
- toru siseläbimõõt (P)
- varda läbimõõt (d)
- paigaldusosa pikkus (Q)
- flantsi kõrgus (B)
Ratas kinnitatakse metallist ekspandri abil, mis
lükatakse ümar- või nelikanttoru avasse. Poldi sisse
keeramisel surutakse kinnitusharad laiali vastu toru
siseseina.
Kinnitusmoment peaks olema kuni 50 Nm. Õhukese
seinaga toru ja vähese koormatavuse korral võib
kinnitusmomendi vähendada 16 Nm peale.
Ekspandri allpool asuv kuuskantpolt takistab
pöörlemist rulliku suhtes ja iseenesest lahti tulemist.
Metallist ekspanderkinnitust kasutatakse valdavalt sünteetilistelkergeveoratastel.
Ekspanderkinnituse valimisel tuleb arvestada
järgmisi mõõtmeid:
- toru siseläbimõõt (P)
- toru kuju (ümar- või nelikanttoru)
- paigaldusosa pikkus (Q)
- flantsi kõrgus (B)
Ratas kinnitatakse plastmassist ekspandri abil, mis
lükatakse, ümar- või nelikanttoru avasse. Poldi sisse
keeramisel surutakse plastist harad vastu toru
siseseina.
Vastupidiselt metallist ekspanderkinnitusele
toru siseseina ei kahjustata.
Hoidejõud on väiksem kui metallist ekspanderkinnituse
puhul.
Ekspandri allpool asuv kuuskantpolt takistab
pöörlemist rulliku suhtes ja iseenesest lahti tulemist.
Plastmassist ekspanderkinnitust kasutatakse
plastmassist kergeveoratastel. Eraldi variandina on saadaval plastmassist
ekspander roostevabast terasest pingutuspoldiga
(-EXR.../-EXV...).
Toote video juurde.
Ekspanderkinnituse valimisel tuleb arvestada
järgmisi mõõtmeid:
- toru siseläbimõõt (P)
- toru kuju (ümar- või nelikanttoru)
- paigaldusosa kõrgus (Q)
- flantsi pikkus (B)








Plaatkinnituse kinnitusviisid
Kinnitusplaadid sünteetilistele ja kergeveoratastele








Plaat nr 20
Plaat nr 22
Plaat nr 23
Plaat nr 25 (pöörleva kahvliga
ratas)
Plaat nr 25 (otsejooksuratas)
Plaat nr 26
Plaat nr 27
Plaat nr 28
kasutamine kahvliseeriaga:
LKDB rulliku läbimõõt 50–75 mm
kasutamine kahvliseeriaga:
LPA / BPA rulliku läbimõõt 35–100 mm
LPXA / BPXA rulliku läbimõõt 50–75 mm
LDA rulliku läbimõõt 50 mm
kasutamine kahvliseeriaga:
LDA rulliku läbimõõt 75 mm
LKDG / LKDB rulliku läbimõõt 75–100 mm
kasutamine kahvliseeriaga:
LKPA rulliku läbimõõt 80–150 mm
LKPXA rulliku läbimõõt 80–125 mm
LWK / LWG-P25 rulliku läbimõõt 100–125 mm
LWKX / LWGX-PX25 rulliku läbimõõt 100–125 mm
LKFG / BKFG rulliku läbimõõt 125 mm
kasutamine kahvliseeriaga:
BKPA rulliku läbimõõt 80–150 mm
BKPXA rulliku läbimõõt 80–125 mm
kasutamine kahvliseeriaga:
LKPXA / BKPXA rulliku läbimõõt 125 mm
LWKX / LWGX-PX26 rulliku läbimõõt 125 mm
kasutamine kahvliseeriaga:
LKFGX / BKFGX rulliku läbimõõt 125 mm
kasutamine kahvliseeriaga:
LWK / LWG-P28 rulliku läbimõõt 100–125 mm
Kinnitusplaadid transpordiseadmetele ja raskeveoratastele




Plaat nr 1
Plaat nr 3
Plaat nr 7
Plaat nr 9
kasutamine kahvliseeriatega:
LE / B rulliku läbimõõt 60–125 mm
LEX / BX rulliku läbimõõt75–200 mm
L / B rulliku läbimõõt 75–125 mm
LX / BX rulliku läbimõõt 100–125 mm
LI / B rulliku läbimõõt 80–125 mm
LIX / BX rulliku läbimõõt 80–125 mm
LK / BK rulliku läbimõõt 75–125 mm
LKX / BKX rulliku läbimõõt 75–125 mm
LIK / BIK rulliku läbimõõt 100–125 mm
LIKX / BKX rulliku läbimõõt 100–125 mm
LH / BH rulliku läbimõõt 75–125 mm
LHD rulliku läbimõõt 60–80 mm
LHF / BHF rulliku läbimõõt 100–125 mm
LPFE / BPFE rulliku läbimõõt 100–125 mm
HRLH / HRLHD rulliku läbimõõt 75 mm
HRLK rulliku läbimõõt 75–100 mm
kasutamine kahvliseeriatega:
LE / B rulliku läbimõõt 150–200 mm
LEX / BX rulliku läbimõõt 150–200 mm
L / B rulliku läbimõõt 140–250 mm
LX / BX rulliku läbimõõt 150–200 mm
LI / BI rulliku läbimõõt 150–200 mm
LIX / BX rulliku läbimõõt 150–200 mm
LK / BK rulliku läbimõõt 100–200 mm
LKX / BKX rulliku läbimõõt 125–200 mm
LUH / BH rulliku läbimõõt 125–200 mm
LH / BH rulliku läbimõõt 100–250 mm
LHD rulliku läbimõõt 80–125 mm
LO / BO rulliku läbimõõt 125–300 mm
LOD / BOD rulliku läbimõõt 75–125 mm
LS / BS rulliku läbimõõt 250–600 mm
LSD / BSD rulliku läbimõõt 250–500 mm
LHF / BHF rulliku läbimõõt 100-200 mm
LPFE / BPFE rulliku läbimõõt 125-150 mm
LSFN / BSFN rulliku läbimõõt 160-200 mm
LSFE / BSFE rulliku läbimõõt 160-200 mm
LIO / BO rulliku läbimõõt 125-200 mm
kasutamine kahvliseeriatega:
L rulliku läbimõõt 250–280 mm
kasutamine kahvliseeriatega:
B rulliku läbimõõt 250–280
Kinnitusplaadid raskeveoratastele







Plaat nr 35
Plaat nr 36
Plaat nr 38
Plaat nr 39
Plaat nr 42
Plaat nr 45
Plaat nr 48
kasutamine kahvliseeriatega:
LS / BS rulliku läbimõõt 150–400 mm
LSD / BSD rulliku läbimõõt 100–200 mm
LSFN / BSFN rulliku läbimõõt 200–250 mm
LSFE / BSFE rulliku läbimõõt 200–250 mm
HRLSD rulliku läbimõõt 125 mm
kasutamine kahvliseeriatega:
LS / BS rulliku läbimõõt 300–520 mm
LSFN / BSFN rulliku läbimõõt 250–300 mm
LSFE / BSFE rulliku läbimõõt 250 mm
kasutamine kahvliseeriatega:
LS / BS rulliku läbimõõt 200–620 mm
LSD / BSD rulliku läbimõõt 125–360 mm
kasutamine kahvliseeriatega:
BSD rulliku läbimõõt 300 mm
kasutamine kahvliseeriatega:
LS / BS 250–600 mm
LSD / BSD 250–500 mm
kasutamine kahvliseeriatega:
LSD / BSD rulliku läbimõõt 300–400 mm
kasutamine kahvliseeriatega:
LSSD / BSSD rulliku läbimõõt 500 mm
Kinnitusplaadid tõsteelemendiga ratastele





Plaat nr 71
Plaat nr 72
Plaat nr 74
Plaat nr 76
Plaat nr 78
kasutamine kahvliseeriaga:
HRP rulliku läbimõõt 45 mm
kasutamine kahvliseeriaga:
HRP rulliku läbimõõt 50 mm
kasutamine kahvliseeriaga:
HRP rulliku läbimõõt 63 mm
kasutamine kahvliseeriaga:
HRP rulliku läbimõõt 72 mm
HRSP rulliku läbimõõt 72 mm
kasutamine kahvliseeriaga:
HRSP rulliku läbimõõt 90 mm
Kinnitusplaat tollmõõdustikus



Plaat nr 12
Plaat nr 14
Plaat nr 16
kinnitusplaadi mõõdud tollides, standardi ASME
B56.11.1 kohaselt
(vt Blickle kataloogi „American Standard Casters”)
kinnitusplaadi mõõdud tollides, standardi ASME
B56.11.1 kohaselt
(vt Blickle kataloogi „American Standard Casters”)
kinnitusplaadi mõõdud tollides, standardi ASME
B56.11.1 kohaselt
(vt Blickle kataloogi „American Standard Casters”)
Kinnitusplaadid Progressuse ratastele



Plaat nr PG1
Plaat nr PG2
Plaat nr PG3
kasutamine kahvliseeriaga:
LPX / BPX rulliku läbimõõt 84–105 mm
kasutamine kahvliseeriaga:
LPX / BPX rulliku läbimõõt 120–150 mm
kasutamine kahvliseeriaga:
LPX / BPX rulliku läbimõõt 186 mm