Lisavõimalused

Rulliku- ja pöördpealukustus

Blickle rulliku- ja pöördpealukustus

Pidurisüsteemid väldivad rataste veeremist või pöörlemist paigalseisu ajal (rulliku ja pöördpea lukustus). Kasutatakse ees-, järelliikuvaid, paikseid ja keskseid pidurisüsteeme. Eesliikuvad pidurisüsteemid asuvad liikumisvektori suhtes eespool. Järelliikuvad pidurisüsteemid on kinnitatud ratta taha. Paiksed pidurisüsteemid ei pöörle koos pöördpeaga ja pedaal jääb alati samasse asukohta. Keskse pidurisüsteemi puhul kasutatakse transpordiseadme kahe või enama ratta pidurdamiseks ühte hooba.

Pidurisüsteem tuleks valida pärast põhjalikku kasutusmugavuse, paigaldustingimuste ja kasutajapõhiste õnnetuste vältimise meetmete arvesse võtmist. Pidurdusjõud väheneb väga pehme veerepinnaga / rehviga rullikute (nt VWVWPP-, P-, PK-, PS-seeria rullikute) kasutamisel.

Blickle pidurid
Lukustuse ja piduri vaheline erinevus seisneb selles, et lukustust kasutatakse ainult veoseadme paigalseisu tagamiseks. Pidurit saab kasutada lisaks veel liikuva transpordiseadme kiiruse vähendamiseks. Pidureid saab tavaliselt kasutada ka lukustina.

Blickle rulliku ja pöördpea „stop-fix“-lukustus
Blickle rulliku ja pöördpea „stop-top“-lukustus
Blickle rulliku „ideal-stop“ ja pöördpea lukustus
Blickle kesklukustus „central-stop“ (LE- ja LK-seeria)

Blickle rulliku- ja pöördpealukustus „stop-fix“
(tootekoodi lisa: -FI)

Blickle rulliku- ja pöördpealukustus „stop-top“
(tootekoodi lisa: -ST)

Blickle rulliku- ja pöördpealukustus „ideal-stop“
(tootekoodi lisa: -IS)

Blickle kesklukustus
„central-stop“

(tootekoodi lisa: -CS...)

Kergeveo-, raskeveoratastele ja transpordivahenditele

Selle järelliikuva lukustussüsteemi puhul fikseeritakse pöördpea pöörlemine vormil põhineva (seeria LUH: hõõrdejõul põhineva) lukustusega. Rullik fikseeritakse hõõrdejõul põhineva, väga turvalise ja vastupidava lukustusmehhanismiga. Pöördpea lukustatakse vedru ja hammastega seibi abil. Samal ajal blokeeritakse rullik vedru spetsiaalse kuju abil. (Seeria LUH: pöördpea fikseerimine hõõrdejõu abil).
Lisateavet leiate siit.

Fikseerimisjõudu saab reguleerida kahvliseeriatel LK ja LKX (alates rulliku läbimõõdust 125 x 50 mm) LUH ja LH.

Lukustussüsteemi konstrueerimisel pandi rõhku väikesele pöörderaadiusele.

Transpordivahenditele ja raskeveoratastele

See eesliikuv lukustussüsteem kasutab hõõrdejõul baseeruvat lukustamist pöördpea pöörlemise vältimiseks. Rullik fikseeritakse hõõrdejõul põhineva, väga turvalise ja vastupidava lukustusmehhanismiga.

Fikseerimisjõudu saab reguleerida.

Pedaalil ja rullikul on enamasti sama pöörderaadius.
Lisateavet leiate siit

 

Transpordivahenditele ja raskeveoratastele

Selle paikse lukustussüsteemi puhul, mille lukustushoob ei pöörle pöörleva kahvliga rattaga kaasa ning mida on nõnda võimalik käitada alati ühest ja samast kohast, lukustatakse pöördpea pöörlemine hõõrdejõu abil. Teatud rattaseeriate ja suuruste korral toetab hõõrdejõul põhinevat lukustust ka lukustusvormi kaudu. Rullik fikseeritakse hõõrdejõul põhineva, väga vastupidava lukustusmehhanismiga, mis on konstrueeritud ohutust ja pikka kasutusiga silmas pidades.

Fikseerimisjõudu saab reguleerida transpordivahendi rattaseeriatel L, LH ja LK (alates rulliku läbimõõdust 150 mm).

Pedaal „ideal-stop”-süsteemi jaoks tuleb standardina kahe avaga. See muudab võimalikuks ühendada kokku kaks pöörleva kahvliga ratast või kasutada hooba kahe pedaali üheaegseks aktiveerimiseks.
Lisateavet leiate siit.

Selle lukustussüsteemiga rattakahvlid seerias LK ja LH on 17 mm kõrgemad võrreldes ratastega, mis ei kasuta „ideal-stop”-süsteemi. Sünteetiline adapterplaat (tootekood: AP3-17) on saadaval lukustussüsteemita ratastele, kõrgusevahe kompenseerimiseks vt „lisavõimalused” asjakohastel lehekülgedel.

Transpordivahendite rataste seeriale LE ja LK

Lukustussüsteem kasutab pöördpea pöörlemise lukustamiseks hõõrdejõudu. Rullik fikseeritakse hõõrdejõul põhineva, väga turvalise ja vastupidava lukustusmehhanismiga.

Selle lukustussüsteemi eriline omadus on asjaolu, et kahte või enamat transpordiseadme ratast saab samal ajal hoovaga lukustada. Lukustushoova pikkusega saab reguleerida mugavalt käitlus- ja vabastusjõudu. Täiendav omapära on väike käitlusnurk ja piduritorni ruumisäästlik ülesehitus. Piduritorn ei pöörle koos pöörleva kahvliga kaasa.
Klõpsake siin tootevideo jaoks.

Blickle kesklukustus „central-stop“ (L- ja LH-seeria)
Blickle Radstop-kesklukustus (jalaga aktiveeritav)
Blickle Radstop-kesklukustus (käega aktiveeritav)

Blickle kesklukustus „central-stop“
(tootekoodi lisa: -CS...)

Blickle rullikulukustus „Radstop“
(tootekoodi lisa: -RA)

Blickle rullikulukustus „Radstop“
(tootekoodi lisa: -RAH)

Transpordivahendite ja raskeveorataste seeriale L ja LH

Lukustussüsteem kasutab pöördpea pöörlemise lukustamiseks hõõrdejõudu. Hõõrdejõul baseeruvat pöördpea lukustamist toetab vastaval vormil põhinev lukustussüsteem. Rullik fikseeritakse hõõrdejõul põhineva, väga turvalise ja vastupidava lukustusmehhanismiga.

Selle lukustussüsteemi eriline omadus on asjaolu, et kahte või enamat transpordiseadme ratast saab samal ajal hoovaga lukustada. Lukustushoova pikkusega saab reguleerida mugavalt käitlus- ja vabastusjõudu. Täiendav omapära on väike käitlusnurk ja piduritorni ruumisäästlik ülesehitus. Piduritorn ei pöörle koos pöörleva kahvliga kaasa.

Fikseerimisjõudu saab reguleerida.

Raskeveo- (jalaga rakendatav), kergeveo- ja kompaktratastele

See lukustussüsteem kasutab hõõrdejõul baseeruvat rulliku lukustusmehhanismi, mis on välja töötatud maksimaalselt lihtsat, stabiilset, turvalist ja pikka kasutusiga silmas pidades. Rullikulukustus rakendatakse jalaga ja see tekitab äärmiselt suure pidurdusjõu, et tagada kõige raskemate koormate turvalisus. Kahekordse rullikuga rattasüsteemis lukustab süsteemi mõlemad rullikud.

Radstopi kasutatakse raskeveorataste eesliikuva lukustussüsteemina ning kergeveo- ja kompaktratastel järelliikuva lukustussüsteemina.

Raskeveoratastele (käega käitatavad)

See lukustussüsteem kasutab hõõrdejõul baseeruvat rulliku lukustusmehhanismi, mis on välja töötatud maksimaalselt lihtsat, stabiilset, turvalist ja pikka kasutusiga silmas pidades. Rullikulukustust rakendatakse käega ja see tekitab äärmiselt suure pidurdusjõu, et tagada kõige raskemate koormate turvalisus. Kahekordse rullikuga wirrattasüsteemis lukustab süsteemi mõlemad rullikud.

Pidurid / stopperjalad / tõstejalad

Blickle trummelpidur
Blickle püsipidur
Blickle stopperjalg
Blickle tõstejalg

Blickle trummelpidur
(tootekoodi lisa: -TB / -TBL / -TBR)

Blickle püsipidur
(tootekoodi lisa: -TML / -TMR)

Blickle stopperjalg
(tootekood: FF...)

Blickle tõstejalg
(tootekood: -WH...)

Trummelpiduri puhul surutakse kaks rulliku keskmesse integreeritud piduriklotsi käitamisel vastu rulliku malmist keset. Trummelpidurit iseloomustab suur pidurdusjõud, kuigi piduri käitamiseks on vaja ainult vähest jõudu. Pidurit saabkäitada eri viisidel, näiteks hoovadega või kõritrossiga.
Suletud korpus kaitseb piduriklotse rooste ja mustuse eest. Seeläbi ei sõltu piduri mõju niiskusest ja sõidupinna mustusest.
Lisateavet saab siit.

Vt. Trummelpidur jaotises Erilahendused.

Püsipidur põhineb trummelpiduril, kuid käitamata olekus on pidurdusjõud tagatud integreeritud vedru abil. Käitamisel hoova või kõritrossi abil pidur vabastatakse.
Lisateavet saab siit.

Püsipidurile on saadaval vasakpoolne (tootekoodi järelliide: -TML) ja parempoolne (tootekoodi järelliide: -TMR) variant. Püsipidurid on lisaks saadaval pöörleva kahvliga ratastele. Ilma pöördpealukustuseta püsipidurite tootekoodi järelliide on -TM13 ja pöördpealukustusega püsipidurite tootekoodi järelliide on -TTM13.

Vt. Püsipidur jaotises Erilahendused.

Stopperjalad hoiavad transpordiseadmed puhkeasendis. Need on kinnitatud otse transpordivahendite külge. Pedaali kasutamine võtab transpordivahenditelt ära osa koormust seda tõstmata.

Vajutamise ajal kaldub stopperjalg ligikaudu 10 mm. Maksimaalne pinna kontaktsurve koos sobiva pöördrulliku ja otsejooksuratastega on ligikaudu 60 kg. Tsingitud, siniselt passiveeritud, Cr6-vaba.

Vt. Stopperjalg jaotises Erilahendused.
Lisateavet saab siit.



Tootekood

 

Kogukõrgus
aktiveerimata
olekus (H0) [mm]

 

Kogukõrgus
aktiveeritud
olekus (H1) [mm]

FF 100-1


108

 

138

FF 125-1

 

133

 

163

FF 125

 

142

 

180

FF 150

 

170

 

208

FF 160

 

175

 

213

FF 200

 

217

 

255

Blickle tõstejalgu kasutatakse transpordivahendite tõstmiseks nende puhkeasendisse. Need on kinnitatud otse transpordivahendite külge. Pedaali kasutamine tõstab transpordiseadmed üles.

Tõstejalgu saab kombineerida erinevate ratastega. Tõstejalad annavad parima tulemuse, kui aktiveeritud tõstejalg (H1) ületab otsejooksu- või pöördkahvliga ratta kogukõrgust 5 mm võrra. Olenevalt kasutaja kaalust võib nende tõstejõud olla vahemikus 150 kg ja 250 kg. Tõstetud asendis ei tohi tõstejala püstkoormus ületada 500 kg.

Vt. Tõstejalad jaotises Erilahendused.



Tootekood  

Kogukõrgus
aktiveerimata
olekus (H0) [mm]

 

Kogukõrgus
aktiveeritud
olekus (H1) [mm]

WH 160

 

166

 

209

WH 200

 

207

 

250

WH 250

 

257


300


 
 
 
Joonis Blickle stopperjalg
Joonis Blickle tõstejalg

Suunalukk

Blickle suunalukk terasplekist pressitud pöördkahvliga ratastele
Blickle suunalukk keevitatud terasest pöördkahvliga ratastele
Blickle suunalukk raskeveo pöördkahvliga ratastele
Blickle suunalukk ja rullikupidur sünteetilistele pöördkahvliga ratastele

Blickle suunalukustus terasplekist pöörleva kahvliga ratastele
(tootekood: RI...)

Blickle suunalukustus keevitatud terasest pöörleva kahvliga ratastele
(tootekoodi lisa: -RI4)

Blickle suunalukk pöörlevate kahvlitega raskeveoratastele
(tootekoodi lisa: -RI4H)

Blickle suunalukk ja rullikulukustus sünteetilistele pöördratastele
(tootekoodi lisa: -RIFI)

Suunalukud fikseerivad pöörleva kahvliga ratta liikumise eelmääratud suundades. Kui suunalukk on aktiveeritud, käitub pöörlev ratas nagu otsejooksuratas.

Suunalukku pakutakse eraldi osana ja paigaldatakse pöörleva kahvliga rattale. Selle saab paigaldada ka hiljem, sest enam ei ole vaja teha konstruktsiooonilisi muudatusi pöörlevatele kahvlitele.

See variant on saadaval laias valikus pöörleva kahvliga seeriatele.

Suunalukud fikseerivad pöörleva kahvliga ratta liikumise eelmääratud suundades. Kui suunalukk on aktiveeritud, käitub pöörlev ratas nagu otsejooksuratas.

Suunalukk on integreeritud seade, mis on keevitatud kinnitusplaadile. Seada saab kasutada kohandatavates fikseerimispositsioonides lisaks standardsetele 90° asenditele (tootekoodi järelliide: RI4, neli fikseerimisasendit). See variant on vastupidav ja mõeldud raskeveo rataste jaoks.

See variant on saadaval laias valikus raskeveo, terasest pöörleva kahvliga seeriatele.

Suunalukud fikseerivad pöörleva kahvliga ratta liikumise eelmääratud suundades. Kui suunalukk on aktiveeritud, käitub pöörlev ratas nagu otsejooksuratas.

Suunalukk on kinnitusplaadile integreeritud seade. Kasutades lukustustitifti, saab fikseerida nelja asendit (90°). See variant on äärmiselt vastupidav ja mõeldud raskeveoratastele.

See valik on saadaval laias valikus raskeveo terasest pöörleva kahvliga seeriatele.

Pöördrataste seerias Blickle MOVE on suunaluku ja rattalukustuse kombinatsioon saadaval rulliku läbimõõdule 125 mm. Seda juhitakse kaheosalise jalahoovaga. Vasakpoolne hoob aktiveerib kogu lukustussüsteemi. Parempoolne hoob aktiveerib suunaluku.

„Järelliikuv” lukustussüsteem kasutab algselt vormil põhineva lukustust, et vältida pöördpea pöörlemist. Pöördpea lukustatakse vedru ja pöörleva hammastega seibi abil. Teises etapis kasutatakse rulliku lukustamiseks hõõrdejõul baseeruvat lukustusmehhanismi.

suunaluku detailvaade

Suunaluku detail

Muud variandid

Automaatne suunataasteseade
Niidikaitse
Jalakaitse
Puhver
Rummukate otsarullikule
STARLOCK®-kate roostevaba teras
Teflonkattega roostevabast terasest hülss

Automaatne suunataastamisseade
(tootekoodi lisa: -RIR2)

Niidikaitse
(tootekoodi lisa: -FA või „KA” või „KF” tootekoodis)

Jalakaitse
(tootekoodi lisa: -FS, -FP ja -FG)

Puhver / põrkeratas
(tootekood: AW..., AG... ja ARG...)

Rummukate otsarullikule

STARLOCK®-kate, valmistatud roostevabast terasest
(tootekood: ST-KA...)

PTFE-kattega roostevabast terasest hülss
(tootekood: XAT...)

Suunataastamisseade suunab koormuseta olekus pöörleva kahvliga ratta eelmääratud suunas. See mehhanism lihtsustab automaatkeskkondades ja laadimise/tühjendamise aladel kasutatavate transpordivahendite ratta valest suunast tulenevaid probleeme.

RIR2 mehhanism on mõeldud ratta kasutusea pikendamiseks.
Tootevideo juurde.

Tellimusena on saadaval spetsiaalsed variandid kohandatud fikseerimisjõudude ja kinnituste jaoks.

Niidikaitse kettad on valmistatud tsingitud, siniselt passiveeritud, Cr6-vabast pressitud terasplekist (tootekoodi järelliide: -FA) või kasutades plastist survevalu („KA” või „KF” tootekoodis). Nad takistavad ratta telje ümber niitide ja kiudude korjumist vältides nii rullikute blokeerumist

„KA”-variandis katab niidikaitse rulliku keskosa.

„KF”-variandis katab niidikaitse nii velje kui ka rulliku keskosa.

Niidikaitsmeid on saadaval suurele valikule pöörlevate kahvlitega ja otsejooksurataste seeriatele.

Jalakaitse on valmistatud tsingitud, siniselt passiveeritud Cr6-vabast pressitud terasplekist (tootekoodi järelliide: -FS). Keevitatud terasest kahvliga rataste (LO/LS-seeriad) on jalakaitse keevitatud konstruktsiooniga. Korrosioonikindlate roostevabast terasest rataste jaoks on jalakaitse valmistatud löögikindlast sünteetilisest materjalist (polüetüleen, tootekoodi järelliide: -FP). Jalakaitse on poltidega kinnitatud või keevitatud kahvli külge ja aidates vältida jalavigastusi. Ta paikneb tavaliselt 15–25 mm kõrgusel põrandast.

Põrandast erineva kõrguse jaoks on spetsiaalne variant saadaval. Vedruga pingestatud, tsingitud, siniselt passiveeritud Cr6-vabad (tootekoodi järelliide: -FG) variandid on samuti saadaval.

Jalakaitsmed on saadaval suurele valikule pöörlevate kahvlitega ja otsejooksurataste seeriatele.

Puhver / põrkeratas vähendab kokkupõrkel seinte ja sõidukite kahjustamisriski. Ümar- ja ruuttorude puhvrid on valmistatud polüetüleenist või täiskummist ning need on saadaval alumiinium-valge, hõbehalli ja halli värvusena. Puhvrid on fikseeritud või ühendatud seadme toruraamiga nende distaalsetes gabariitides.

Blickle WAVE sünteetiliste rataste jaoks on saadaval ka pöörlevad puhvrid (tootekoodi järelliide -AMW(X), -AMG(X)), mis välistavad seinte kahjustamise. Polti kasutatakse puhvrite kinnitamiseks otse ratastele.

Rummukatted on valmistatud tsingitud, siniselt passiveeritud Cr6-vabast pressitud terasplekist. Need kaitsevad otsarullikute kuullaagrite välipinda mustuse, tolmu jm eest ning katavad telje otsa ja rullikute kinnitusi. Otsarullikutel on kuullaager kergelt süvistatud velje välispinnast sissepoole. See muudab velje ja rulliku katete ühendamise lihtsaks. Rummukate vähendab kinnituse pikkust.

Rummukatted on saadaval suurele valikule rullikute seeriatest.

STARLOCK® katetega on lihtne kinnitada ratta teljele kergeveorattaid. Rullik on paigaldatud telje otsa ja STARLOCK® kate on omakorda pressitud telje distaalsesse otsa. STARLOCK® katted on saadaval järgmistele telje läbimõõtudele: 12, 15, 20 ja 25 mm.

PTFE-kattega roostevabast terasest hülss koosneb roostevabast hülsist ja PTFE-kattest. Kasutamisel laieneb PTFE-hülss rulliku liugelaagri ava siseküljele, tekitades soovitud liugepaari, millel on terashülsiga võrreldes väiksem müratase ja suurepärased liugeomadused.

See lisavõimalus on saadaval laia valiku kuumakindlate rullikuseeriate jaoks. Lisateabe saamiseks vaadake jaotisest „Lisavõimalused” asjakohaseid lehekülgi. PHN- ja VKHT-rullikuseeriate erinevad kuumuskindlad rattad on tavavalikus saadaval PTFE-kattega roostevaba hülsiga

vedrustatud jalakaitse
Vedrustatud jalakaitse