Lisavõimalused
Rulliku- ja pöördpealukustus
Blickle rulliku- ja pöördpealukustus
Pidurisüsteemid väldivad rataste veeremist või pöörlemist paigalseisu ajal (rulliku ja pöördpea lukustus). Kasutatakse ees-, järelliikuvaid, paikseid ja keskseid pidurisüsteeme. Eesliikuvad pidurisüsteemid asuvad liikumisvektori suhtes eespool. Järelliikuvad pidurisüsteemid on kinnitatud ratta taha. Paiksed pidurisüsteemid ei pöörle koos pöördpeaga ja pedaal jääb alati samasse asukohta. Keskse pidurisüsteemi puhul kasutatakse transpordiseadme kahe või enama ratta pidurdamiseks ühte hooba.
Pidurisüsteem tuleks valida pärast põhjalikku kasutusmugavuse, paigaldustingimuste ja kasutajapõhiste õnnetuste vältimise meetmete arvesse võtmist. Pidurdusjõud väheneb väga pehme veerepinnaga / rehviga rullikute (nt VWVWPP-, P-, PK-, PS-seeria rullikute) kasutamisel.
Blickle pidurid
Lukustuse ja piduri vaheline erinevus seisneb
selles, et lukustust kasutatakse ainult veoseadme
paigalseisu tagamiseks.
Pidurit saab kasutada lisaks veel liikuva transpordiseadme
kiiruse vähendamiseks. Pidureid saab
tavaliselt kasutada ka lukustina.




Blickle rulliku- ja
pöördpealukustus „stop-fix“
(tootekoodi lisa: -FI)
Blickle rulliku- ja
pöördpealukustus „stop-top“
(tootekoodi lisa: -ST)
Blickle rulliku- ja
pöördpealukustus „ideal-stop“
(tootekoodi lisa: -IS)
Blickle kesklukustus
„central-stop“
(tootekoodi lisa: -CS...)
Kergeveo-, raskeveoratastele ja transpordivahenditele
Selle järelliikuva lukustussüsteemi puhul fikseeritakse
pöördpea pöörlemine vormil põhineva (seeria LUH: hõõrdejõul põhineva) lukustusega. Rullik
fikseeritakse hõõrdejõul põhineva, väga turvalise ja
vastupidava lukustusmehhanismiga.
Pöördpea lukustatakse vedru ja hammastega seibi
abil. Samal ajal blokeeritakse rullik vedru
spetsiaalse kuju abil. (Seeria LUH: pöördpea
fikseerimine hõõrdejõu abil).
Lisateavet leiate siit.
Fikseerimisjõudu saab reguleerida kahvliseeriatel LK
ja LKX (alates rulliku läbimõõdust 125 x 50 mm)
LUH ja LH.
Lukustussüsteemi konstrueerimisel pandi rõhku
väikesele pöörderaadiusele.
Transpordivahenditele ja raskeveoratastele
See eesliikuv lukustussüsteem kasutab hõõrdejõul
baseeruvat lukustamist pöördpea pöörlemise
vältimiseks.
Rullik fikseeritakse hõõrdejõul põhineva, väga
turvalise ja vastupidava lukustusmehhanismiga.
Fikseerimisjõudu saab reguleerida.
Pedaalil ja rullikul on enamasti sama pöörderaadius.
Lisateavet leiate siit
Transpordivahenditele ja raskeveoratastele
Selle paikse lukustussüsteemi puhul, mille
lukustushoob ei pöörle pöörleva kahvliga rattaga kaasa ning mida on nõnda võimalik käitada alati
ühest ja samast kohast, lukustatakse pöördpea
pöörlemine hõõrdejõu abil. Teatud rattaseeriate ja
suuruste korral toetab hõõrdejõul põhinevat
lukustust ka lukustusvormi kaudu. Rullik fikseeritakse hõõrdejõul põhineva, väga vastupidava
lukustusmehhanismiga, mis on
konstrueeritud ohutust ja pikka kasutusiga silmas
pidades.
Fikseerimisjõudu saab reguleerida transpordivahendi
rattaseeriatel L, LH ja LK (alates rulliku
läbimõõdust 150 mm).
Pedaal „ideal-stop”-süsteemi jaoks tuleb
standardina kahe avaga. See muudab võimalikuks
ühendada kokku kaks pöörleva kahvliga ratast või
kasutada hooba kahe pedaali üheaegseks
aktiveerimiseks.
Lisateavet leiate siit.
Selle lukustussüsteemiga rattakahvlid seerias LK ja
LH on 17 mm kõrgemad võrreldes ratastega, mis ei
kasuta „ideal-stop”-süsteemi. Sünteetiline
adapterplaat (tootekood: AP3-17) on saadaval lukustussüsteemita
ratastele, kõrgusevahe kompenseerimiseks
vt „lisavõimalused” asjakohastel
lehekülgedel.
Transpordivahendite rataste seeriale LE ja LK
Lukustussüsteem kasutab pöördpea pöörlemise
lukustamiseks hõõrdejõudu.
Rullik fikseeritakse hõõrdejõul põhineva, väga
turvalise ja vastupidava lukustusmehhanismiga.
Selle lukustussüsteemi eriline omadus on asjaolu, et
kahte või enamat transpordiseadme ratast saab
samal ajal hoovaga lukustada.
Lukustushoova pikkusega saab reguleerida
mugavalt käitlus- ja vabastusjõudu. Täiendav
omapära on väike käitlusnurk ja piduritorni
ruumisäästlik ülesehitus. Piduritorn ei pöörle koos pöörleva kahvliga kaasa.
Klõpsake siin tootevideo jaoks.



Blickle kesklukustus „central-stop“
(tootekoodi lisa: -CS...)
Blickle rullikulukustus „Radstop“
(tootekoodi lisa: -RA)
Blickle rullikulukustus „Radstop“
(tootekoodi lisa: -RAH)
Transpordivahendite ja raskeveorataste seeriale
L ja LH
Lukustussüsteem kasutab pöördpea pöörlemise
lukustamiseks hõõrdejõudu. Hõõrdejõul baseeruvat
pöördpea lukustamist toetab vastaval vormil põhinev
lukustussüsteem.
Rullik fikseeritakse hõõrdejõul põhineva, väga
turvalise ja vastupidava lukustusmehhanismiga.
Selle lukustussüsteemi eriline omadus on asjaolu, et
kahte või enamat transpordiseadme ratast saab
samal ajal hoovaga lukustada.
Lukustushoova pikkusega saab reguleerida
mugavalt käitlus- ja vabastusjõudu. Täiendav
omapära on väike käitlusnurk ja piduritorni
ruumisäästlik ülesehitus. Piduritorn ei pöörle koos pöörleva kahvliga kaasa.
Fikseerimisjõudu saab reguleerida.
Raskeveo- (jalaga rakendatav), kergeveo- ja
kompaktratastele
See lukustussüsteem kasutab hõõrdejõul
baseeruvat rulliku lukustusmehhanismi, mis on välja
töötatud maksimaalselt lihtsat, stabiilset, turvalist ja
pikka kasutusiga silmas pidades. Rullikulukustus
rakendatakse jalaga ja see tekitab äärmiselt suure
pidurdusjõu, et tagada kõige raskemate koormate
turvalisus. Kahekordse rullikuga rattasüsteemis
lukustab süsteemi mõlemad rullikud.
Radstopi kasutatakse raskeveorataste eesliikuva
lukustussüsteemina ning kergeveo- ja kompaktratastel järelliikuva lukustussüsteemina.
Raskeveoratastele (käega käitatavad)
See lukustussüsteem kasutab hõõrdejõul
baseeruvat rulliku lukustusmehhanismi, mis on välja
töötatud maksimaalselt lihtsat, stabiilset, turvalist ja
pikka kasutusiga silmas pidades. Rullikulukustust
rakendatakse käega ja see tekitab äärmiselt suure
pidurdusjõu, et tagada kõige raskemate koormate
turvalisus. Kahekordse rullikuga wirrattasüsteemis
lukustab süsteemi mõlemad rullikud.
Pidurid / stopperjalad / tõstejalad




Blickle trummelpidur
(tootekoodi lisa: -TB / -TBL / -TBR)
Blickle püsipidur
(tootekoodi lisa: -TML / -TMR)
Blickle stopperjalg
(tootekood: FF...)
Blickle tõstejalg
(tootekood: -WH...)
Trummelpiduri puhul surutakse kaks rulliku
keskmesse integreeritud piduriklotsi käitamisel
vastu rulliku malmist keset.
Trummelpidurit iseloomustab suur pidurdusjõud,
kuigi piduri käitamiseks on vaja ainult vähest jõudu.
Pidurit saabkäitada eri viisidel, näiteks hoovadega
või kõritrossiga.
Suletud korpus kaitseb piduriklotse rooste ja
mustuse eest. Seeläbi ei sõltu piduri mõju niiskusest
ja sõidupinna mustusest.
Lisateavet saab siit.
Vt. Trummelpidur jaotises Erilahendused.
Püsipidur põhineb trummelpiduril, kuid käitamata
olekus on pidurdusjõud tagatud integreeritud vedru
abil. Käitamisel hoova või kõritrossi abil pidur vabastatakse.
Lisateavet saab siit.
Püsipidurile on saadaval vasakpoolne (tootekoodi
järelliide: -TML) ja parempoolne (tootekoodi
järelliide: -TMR) variant. Püsipidurid on lisaks
saadaval pöörleva kahvliga ratastele. Ilma
pöördpealukustuseta püsipidurite tootekoodi
järelliide on -TM13 ja pöördpealukustusega
püsipidurite tootekoodi järelliide on -TTM13.
Vt. Püsipidur jaotises Erilahendused.
Stopperjalad hoiavad transpordiseadmed
puhkeasendis. Need on kinnitatud otse
transpordivahendite külge. Pedaali kasutamine
võtab transpordivahenditelt ära osa koormust seda
tõstmata.
Vajutamise ajal kaldub stopperjalg ligikaudu 10 mm.
Maksimaalne pinna kontaktsurve koos sobiva
pöördrulliku ja otsejooksuratastega on ligikaudu
60 kg. Tsingitud, siniselt passiveeritud, Cr6-vaba.
Vt. Stopperjalg jaotises Erilahendused.
Lisateavet saab siit.
Tootekood |
Kogukõrgus |
Kogukõrgus |
||
FF 100-1 |
108 |
138 |
||
FF 125-1 |
133 |
163 |
||
FF 125 |
142 |
180 |
||
FF 150 |
170 |
208 |
||
FF 160 |
175 |
213 |
||
FF 200 |
217 |
255 |
Blickle tõstejalgu kasutatakse transpordivahendite
tõstmiseks nende puhkeasendisse. Need on
kinnitatud otse transpordivahendite külge. Pedaali
kasutamine tõstab transpordiseadmed üles.
Tõstejalgu saab kombineerida erinevate ratastega.
Tõstejalad annavad parima tulemuse, kui
aktiveeritud tõstejalg (H1) ületab otsejooksu- või
pöördkahvliga ratta kogukõrgust 5 mm võrra.
Olenevalt kasutaja kaalust võib nende tõstejõud olla
vahemikus 150 kg ja 250 kg. Tõstetud asendis ei
tohi tõstejala püstkoormus ületada 500 kg.
Vt. Tõstejalad jaotises Erilahendused.
Tootekood |
Kogukõrgus |
Kogukõrgus |
||
WH 160 |
166 |
209 |
||
WH 200 |
207 |
250 |
||
WH 250 |
257 |
300 |


Suunalukk




Blickle suunalukustus terasplekist
pöörleva kahvliga ratastele
(tootekood: RI...)
Blickle suunalukustus keevitatud
terasest pöörleva kahvliga
ratastele
(tootekoodi lisa: -RI4)
Blickle suunalukk pöörlevate
kahvlitega raskeveoratastele
(tootekoodi lisa: -RI4H)
Blickle suunalukk ja rullikulukustus
sünteetilistele pöördratastele
(tootekoodi lisa: -RIFI)
Suunalukud fikseerivad pöörleva kahvliga ratta liikumise eelmääratud suundades. Kui suunalukk on
aktiveeritud, käitub pöörlev ratas nagu otsejooksuratas.
Suunalukku pakutakse eraldi osana ja paigaldatakse
pöörleva kahvliga rattale. Selle saab paigaldada ka
hiljem, sest enam ei ole vaja teha konstruktsiooonilisi
muudatusi pöörlevatele kahvlitele.
See variant on saadaval laias valikus pöörleva
kahvliga seeriatele.
Suunalukud fikseerivad pöörleva kahvliga ratta liikumise eelmääratud suundades. Kui suunalukk on
aktiveeritud, käitub pöörlev ratas nagu otsejooksuratas.
Suunalukk on integreeritud seade, mis on keevitatud
kinnitusplaadile. Seada saab kasutada
kohandatavates fikseerimispositsioonides lisaks
standardsetele 90° asenditele (tootekoodi järelliide:
RI4, neli fikseerimisasendit). See variant on
vastupidav ja mõeldud raskeveo rataste jaoks.
See variant on saadaval laias valikus raskeveo,
terasest pöörleva kahvliga seeriatele.
Suunalukud fikseerivad pöörleva kahvliga ratta liikumise eelmääratud suundades. Kui suunalukk on
aktiveeritud, käitub pöörlev ratas nagu otsejooksuratas.
Suunalukk on kinnitusplaadile integreeritud seade.
Kasutades lukustustitifti, saab fikseerida nelja
asendit (90°). See variant on äärmiselt vastupidav ja
mõeldud raskeveoratastele.
See valik on saadaval laias valikus raskeveo
terasest pöörleva kahvliga seeriatele.
Pöördrataste seerias Blickle MOVE on suunaluku ja
rattalukustuse kombinatsioon saadaval rulliku
läbimõõdule 125 mm. Seda juhitakse kaheosalise
jalahoovaga. Vasakpoolne hoob aktiveerib kogu
lukustussüsteemi. Parempoolne hoob aktiveerib
suunaluku.
„Järelliikuv” lukustussüsteem kasutab algselt vormil
põhineva lukustust, et vältida pöördpea pöörlemist.
Pöördpea lukustatakse vedru ja pöörleva
hammastega seibi abil. Teises etapis kasutatakse
rulliku lukustamiseks hõõrdejõul baseeruvat
lukustusmehhanismi.
suunaluku detailvaade

Muud variandid







Automaatne suunataastamisseade
(tootekoodi lisa: -RIR2)
Niidikaitse
(tootekoodi lisa: -FA või „KA” või „KF”
tootekoodis)
Jalakaitse
(tootekoodi lisa: -FS, -FP ja -FG)
Puhver / põrkeratas
(tootekood: AW..., AG... ja ARG...)
Rummukate otsarullikule
STARLOCK®-kate, valmistatud
roostevabast terasest
(tootekood: ST-KA...)
PTFE-kattega roostevabast
terasest hülss
(tootekood: XAT...)
Suunataastamisseade suunab koormuseta olekus pöörleva kahvliga ratta eelmääratud suunas. See
mehhanism lihtsustab automaatkeskkondades ja
laadimise/tühjendamise aladel kasutatavate
transpordivahendite ratta valest suunast tulenevaid
probleeme.
RIR2 mehhanism on mõeldud ratta kasutusea
pikendamiseks.
Tootevideo juurde.
Tellimusena on saadaval spetsiaalsed variandid kohandatud fikseerimisjõudude ja kinnituste jaoks.
Niidikaitse kettad on valmistatud tsingitud, siniselt
passiveeritud, Cr6-vabast pressitud terasplekist
(tootekoodi järelliide: -FA) või kasutades plastist
survevalu („KA” või „KF” tootekoodis).
Nad takistavad ratta telje ümber niitide ja kiudude
korjumist vältides nii rullikute blokeerumist
„KA”-variandis katab niidikaitse rulliku keskosa.
„KF”-variandis katab niidikaitse nii velje kui ka
rulliku keskosa.
Niidikaitsmeid on saadaval suurele valikule
pöörlevate kahvlitega ja otsejooksurataste seeriatele.
Jalakaitse on valmistatud tsingitud, siniselt
passiveeritud Cr6-vabast pressitud terasplekist
(tootekoodi järelliide: -FS). Keevitatud terasest
kahvliga rataste (LO/LS-seeriad) on jalakaitse
keevitatud konstruktsiooniga. Korrosioonikindlate
roostevabast terasest rataste jaoks on jalakaitse
valmistatud löögikindlast sünteetilisest materjalist
(polüetüleen, tootekoodi järelliide: -FP). Jalakaitse
on poltidega kinnitatud või keevitatud kahvli külge ja
aidates vältida jalavigastusi. Ta paikneb tavaliselt
15–25 mm kõrgusel põrandast.
Põrandast erineva kõrguse jaoks on spetsiaalne
variant saadaval. Vedruga pingestatud, tsingitud,
siniselt passiveeritud Cr6-vabad (tootekoodi
järelliide: -FG) variandid on samuti saadaval.
Jalakaitsmed on saadaval suurele valikule
pöörlevate kahvlitega ja otsejooksurataste seeriatele.
Puhver / põrkeratas vähendab kokkupõrkel seinte ja
sõidukite kahjustamisriski.
Ümar- ja ruuttorude puhvrid on valmistatud
polüetüleenist või täiskummist ning need on
saadaval alumiinium-valge, hõbehalli ja halli
värvusena. Puhvrid on fikseeritud või ühendatud
seadme toruraamiga nende distaalsetes
gabariitides.
Blickle WAVE sünteetiliste rataste jaoks on saadaval
ka pöörlevad puhvrid (tootekoodi järelliide -AMW(X),
-AMG(X)), mis välistavad seinte kahjustamise.
Polti kasutatakse puhvrite kinnitamiseks otse
ratastele.
Rummukatted on valmistatud tsingitud, siniselt
passiveeritud Cr6-vabast pressitud terasplekist.
Need kaitsevad otsarullikute kuullaagrite välipinda
mustuse, tolmu jm eest ning katavad telje otsa ja
rullikute kinnitusi. Otsarullikutel on kuullaager
kergelt süvistatud velje välispinnast sissepoole. See
muudab velje ja rulliku katete ühendamise lihtsaks.
Rummukate vähendab kinnituse pikkust.
Rummukatted on saadaval suurele valikule rullikute
seeriatest.
STARLOCK® katetega on lihtne kinnitada ratta teljele kergeveorattaid. Rullik on paigaldatud telje otsa ja STARLOCK® kate on omakorda pressitud telje distaalsesse otsa. STARLOCK® katted on saadaval järgmistele telje läbimõõtudele: 12, 15, 20 ja 25 mm.
PTFE-kattega roostevabast terasest hülss koosneb
roostevabast hülsist ja PTFE-kattest. Kasutamisel
laieneb PTFE-hülss rulliku liugelaagri ava
siseküljele, tekitades soovitud liugepaari, millel on
terashülsiga võrreldes väiksem müratase ja
suurepärased liugeomadused.
See lisavõimalus on saadaval laia valiku kuumakindlate rullikuseeriate jaoks. Lisateabe
saamiseks vaadake jaotisest „Lisavõimalused”
asjakohaseid lehekülgi. PHN- ja VKHT-rullikuseeriate
erinevad kuumuskindlad rattad on tavavalikus
saadaval PTFE-kattega roostevaba hülsiga
