Paindlik ja ohutu nii raudteel kui ka maanteel

Integreeritud püsipiduriga survevalunailonist flantsiga rullikud SPKGSPO 143/25K-TML-946188 ja SPKGSPO 143/25K-TMR-947479 

Klient

...on peamine Šveitsi tuletõrjeautode ja mootoriga pihustussüsteemide tootja. Rohkem kui 30 tegutsemisaasta jooksul on ettevõte tarninud üle 900 sõiduki. Asutamisest alates on ettevõte Recherswilis asuvas tegevuskohas monteerinud tuntud Šveitsi kvaliteediga sõidukeid.


Eesmärk

Rullikutega konteinerid

Klient on varem ostnud ja kasutanud rullikutega konteinerite valmiskujul alusvankreid. Kuna lõpptarbijad soovisid suuremat paindlikkust ja lisafunktsioone, töötas sõidukitootja olemasolevale seadmeplatvormile välja oma alusvankri.

Üks oluline kaalutlus kavandamisel oli see, et Šveitsis on ametis peaaegu eranditult sõjaväe tuletõrjujad. Praktiliste kogemuste puudumise tõttu peavad seadmed olema võimalikult lihtsad, kuid siiski väga töökindlad. Teine raskus seisnes kasutuskohtade erinevates tingimustes. Päästetööde puhul kehtivad alusvankrile võrreldes kustutusvahenditega teistsugused nõuded ning linnatingimused erinevad maapiirkondade omadest. Muu hulgas tuli rullikutega konteinerite alusvankrit kohandada nii, et neid saaks kasutada rööbastel ja need oleksid ise pidurdavad, kui neid ei kasutata.


Meie lahendus

Survevalunailonist, flantsi ja integreeritud püsipiduriga rullikud

Meie välja töötatud alusvanker koosneb kahest L-ALTH-seeria pöördkahvliga rattast ja kahest B-GTH-seeria integreeritud püsipiduriga otsejooksurattast. Ratastel on polüuretaanist veerepind Blickle Extrathane®. Pärast üksikasjalikke arutelusid kliendiga projekteerisid Blickle insenerid veel ka sobivad flantsiga rattad, mis võimaldavad ohutut kasutamist raudteerööbastel. Blickle rullikuseeria SPKGSPO kvaliteetsest survevalunailonist flantsiga rullikud on paigaldatud käru alusvankrile, mida saab pikendada, et muuta rullikutega konteinerid vajaduse korral rööbastel sõitmiseks sobivaks. Tänu sellele, et neljast flantsiga rullikust kahel on püsipidurisüsteemiga eelpingutatud integreeritud trummelpidur, liigub käru alles pärast seda, kui tuletõrjujad on pidurid aktiivselt vabastanud. Kui süsteemi ei kasutata, lukustub see integreeritud vedru abil, mis tagab tõhusa pidurduse. See põhimõte toimib nii alusvankri otsejooksurataste (kui flantsiga rullikud ei ole pikendatud raamis) kui ka isepidurdavate flantsiga rullikutega pikendatud alusvankri puhul.

Pidurisüsteemide suletud konstruktsioon kaitseb piduriklotse suurel määral ka korrosiooni ja mustuse eest. See tagab, et pidurdusjõud ei sõltu niiskusest ega tee saastumisest.


Tulemus

Prototüüpide ulatuslik katsetamine tõestas, et Blickle konstruktsioon on vägagi toimiv. Klient on uue alusvankriga väga rahul ja see paistab turul teiste lahenduste seast silma. Edaspidi on alusvankrid eranditult Blickle ratastega, vajaduse korral ka täiendavate Blickle püsipiduri ja flantsiga rullikutega rööbastel kasutamiseks.


SPKGSPO 143/25K-TML-946188 ja SPKGSPO 143/25K-TMR-947479 toote eelised ja tehniline teave

  • Löögikindlast survevalunailonist (PA6G) flantsiga rullik
  • Võrreldes terasest rattakeskmega pakub valunailonist rattakese järgmisi eeliseid:

∘ väiksem kaal

∘ korrosioonikindlus

∘ väiksem maksumus