1200 tonni liigutati suure täpsusega

Blickle rataste hulka kuuluvad raskeveorattad aitavad Strabagil silda usaldusväärselt langetada.

Klient

Viinis asuv Strabag SE on üks Euroopa suurimaid ehitusettevõtteid. Selle põhiturud on Saksamaa, Austria ning Ida- ja Kagu-Euroopa riigid. Ettevõttel on üle 75 000 töötaja ja aastakäive on ligikaudu 16 miljardit eurot. Ettevõtte põhitegevusaladeks on äri-, tööstus- ja sillaehitus, taristuprojektid, spordirajatiste ja kanalisatsioonisüsteemide ehitamine.

Eesmärk

Strabag pidi Hamburgi lähistel kiirtee A7 kaheksarealiseks laiendamise käigus mitme päeva jooksul järjestikuste etappidena alla laskma 53 meetri pikkuse sillaosa, mis kaalub üle 1200 tonni. Seda tuli teha, hoides betoonkonstruktsiooni asendit stabiilsena ja ilma veamarginaalita. Strabag oli varem sarnaste projektide jaoks kasutanud suure jõudlusega PTFE-liugplaate. Paneelide ja terastalade vaheline pilu tõi siiski kaasa silla ümberpöördumise ohu. Protseduur tuli peatada ka siis, kui plaadid jäid külgede pisut erineva kiirusega langetamise tõttu pidevalt kinni.

Meie lahendus

BSQ4FE-GSPOStrabagi eksperdid pakkusid välja alternatiivi – rataste kasutamise silla suunamiseks terastalasid mööda allapoole. Ettevõte võttis ühendust Wache'ga, edasimüüjaga, kes on esindanud Blicklet Hamburgi ja Schleswig-Holsteini piirkonnas 35 aastat. Strabagi nõuded olid selgelt määratletud: väike paigalduskõrgus ja turvise laius alla 200 mm. Iga ratta kandevõime pidi olema kuus tonni. Tolerantside tasakaalustamiseks määrati vedru käik vahemikus 10–20 mm. Blickle arendusosakond pakkus välja kohandatud lahenduse, mis vastas kõigile Strabagi nõuetele. Peaaegu hävimatu 80 Shore D ratas on valmistatud kvaliteetsest kokkupressitud valunailonist. Samuti tagab see eriti väikese veeretakistuse ja on kulumiskindel. Blickle kasutas tolerantside kompenseerimiseks nelja polüuretaanvedrut. Kiirteelõigu järk-järguliseks langetamiseks nelja vertikaalse terastala vahele kasutati hüdraulilisi tungraudu. Silla alumisele küljele asetati teraskronsteinid, et kanda osa silla raskusest vertikaalsetele terastaladele. Blickle ühendas nendesse kronsteinidesse 16 spetsiaalset ratast – kaheksa sõidusuunas ja kaheksa põikisuunas. Rattad hoidsid sillaosa terastaladega ideaalselt joondatud.

Tulemus

Blickle aitas Strabagil märkimisväärselt parandada keerukat langetamisprotsessi, mis varem hõlmas PTFE-plaate. Sillaosade kinnijäämine pole tänu Blickle spetsiaalsetele ratastele enam probleemiks. „Rattad ja vedrustussüsteem muudavad langetamisprotsessi palju töökindlamaks. Suutsime probleemideta ületada kõik talade pinnastruktuuri puudused,“ ütles Strabagi projektijuht. Blickle lahendus tagab ka muljetavaldava paindlikkuse. Strabag saab kasutada PU-vedrudel spetsiaalseid reguleerimismutreid, et teha väikeseid reguleerimisi kiiresti ja hõlpsasti.

BSQ4FE-GSPO 152K tehniline teave ja eelised

  • Kvaliteetsest purunemiskindlast pressitud valunailonist valmistatud ratas.
  • Kandevõime kuus tonni ratta kohta.
  • Rattad ja vedrustussüsteem muudavad langetamise protsessi palju usaldusväärsemaks.
  • Spetsiaalsed reguleerimismutrid PU-vedrudel kiireks reguleerimiseks.