Manööverdusvõime

Seadmete ja masinate manööverdusvõime

Rattad võib paigutada nii, et nad vastaksid seadmete ja masinate manööverdusvõime ning juhtimise nõuetele. Allpool on kirjeldatud rataste võimalikke paigutusi.

Kolm pöördkahvliga ratast samal paigalduskõrgusel
Neli pöördkahvliga ratast samal paigalduskõrgusel
Kaks pöördkahvli ja otsejooksuga, sama paigalduskõrgusega ratast
Neli otsejooksuratast, millel on keskmistel ratastel suurem paigalduskõrgus
Kaks pöördkahvli ja otsejooksuratast, kusjuures otsejooksurattad on paigaldatud veidi kõrgemale
Neli pöördkahvli ja otsejooksuratast samal paigalduskõrgusel

Kolm sama kõrguse ja pöörleva kahvliga ratast

Neli sama kõrguse ja pöörleva kahvliga ratast

Kaks pöörleva kahvli ja kaks otsejooksu ja sama kõrgusega ratast

Neli otsejooksuga ratast, keskmised on mõnevõrra kõrgemad

Kaks pöörlevat ja kaks otsejooksuga ratast, otsejooksurattad on mõnevõrra kõrgemad

Neli pöörleva kahvliga, kaks otsejooksu ja sama kõrgusega ratast

Sobilik väikestele koormustele ja kitsastes koridorides. Transpordivahendit saab kõikides suundades väga kergesti liigutada. Otse liikumisel on transpordivahendi juhtimine suhteliselt raske. Seda saab paremaks muuta, kui ühele pöörlevale kahvlile paigaldatakse suunalukk. Sellise rataste asetuse korral võib transpordivahend olla aldis ümber minema.

Sobilik kasutamiseks kitsastes koridorides. Transpordivahendit saab kõikides suundades väga kergesti liigutada. Otse liikumisel on transpordivahendi juhtimine suhteliselt raske. Suunaluku paigaldamisega kahele pöörevale kahvlile saab seda parandada.

Enim kasutatav rataste asetus, sobilik vedamiseks. Otse ja kurvides liikumisel saab transpordivahendit väga hästi juhtida. Kitsastes koridorides on transpordivahendiga manööverdamine suhteliselt raske. Alternatiivina võib otsejooksuga rataste asemel kasutada rattakomplekti, st ühel teljel asuvat kahte rullikut.

Kulusäästlik rataste asetus. Otse liikumisel saab transpordivahendit väga hästi juhtida. Tänu koormuse jagunemisele keskmistele otsejooksuga ratastele saab transpordivahendit suhteliselt kergelt juhtida ja kohapeal ümber pöörata. Sellise rataste asetuse korral on transpordivahend aldis kõikuma ja ümber minema. Alternatiivina võib keskmiste otsejooksuga rataste asemel kasutada rattakomplekti, st ühel teljel asuvat kahte rullikut.

Sobilik vedamiseks. Otse ja kurvides liikumisel saab transpordivahendit väga hästi juhtida, kohapeal kergesti pööratav. Sellise rataste asetuse korral on transpordivahend aldis kõikuma ja ümber minema. Alternatiivina võib keskmiste otsejooksuga rataste asemel kasutada rattakomplekti, st ühel teljel asuvat kahte rullikut.

Keerukas rataste asetus, sobib kasutamiseks vedamisel. Otse ja kurvides liikumisel saab transpordivahendit väga hästi juhtida. Kohapeal on kerge pöörata ning on eriti hästi sobilik suurte koormuste ja pikkade seadmete jaoks. Otsejooksuga rataste pidev kontakt pinnaga on juhitavuse jaoks ilmtingimata vajalik. Alternatiivina võib keskmiste otsejooksuga rataste asemel kasutada rattakomplekti, st ühel teljel asuvat kahte rullikut.

Kandevõime


Skaala – kaks rohelist punkti

Manööverdusvõime


Skaala – viis rohelist punkti

Juhtimine otse liikumisel


Skaala – kaks rohelist punkti

Pöörderaadius


Skaala – neli rohelist punkti

Stabiilsus


Skaala – üks roheline punkt 

 

Kandevõime


Skaala – neli rohelist punkti

Manööverdusvõime


Skaala – viis rohelist punkti

Juhtimine otse liikumisel


Skaala – kaks rohelist punkti

Pöörderaadius


Skaala – neli rohelist punkti

Stabiilsus


Skaala – kolm rohelist punkti

 

Kandevõime


Skaala – neli rohelist punkti 

Manööverdusvõime


Skaala – kolm rohelist punkti

Juhtimine otse liikumisel


Skaala – neli rohelist punkti

Pöörderaadius


Skaala – kaks rohelist punkti

Stabiilsus


Skaala – neli rohelist punkti

 

Kandevõime


Skaala – kolm rohelist punkti

Manööverdusvõime


Skaala – kaks rohelist punkti 

Juhtimine otse liikumisel


Skaala – viis rohelist punkti

Pöörderaadius


Skaala – viis rohelist punkti

Stabiilsus


Skaala – kaks rohelist punkti 

 

Kandevõime


Skaala – kolm rohelist punkti

Manööverdusvõime


Skaala – neli rohelist punkti

Juhtimine otse liikumisel


Skaala – viis rohelist punkti

Pöörderaadius


Skaala – viis rohelist punkti

Stabiilsus


Skaala – kaks rohelist punkti

 

Kandevõime


Skaala – viis rohelist punkti 

Manööverdusvõime


Skaala – neli rohelist punkti 

Juhtimine otse liikumisel


Skaala – viis rohelist punkti 

Pöörderaadius


Skaala – viis rohelist punkti 

Stabiilsus


Skaala – viis rohelist punkti