Manööverdusvõime
Seadmete ja masinate manööverdusvõime
Rattad võib paigutada nii, et nad vastaksid seadmete ja masinate manööverdusvõime ning juhtimise nõuetele. Allpool on kirjeldatud rataste võimalikke paigutusi.






Kolm sama kõrguse ja pöörleva kahvliga ratast
Neli sama kõrguse ja pöörleva kahvliga ratast
Kaks pöörleva kahvli ja kaks otsejooksu ja sama kõrgusega ratast
Neli otsejooksuga ratast, keskmised on mõnevõrra kõrgemad
Kaks pöörlevat ja kaks otsejooksuga ratast, otsejooksurattad on mõnevõrra kõrgemad
Neli pöörleva kahvliga, kaks otsejooksu ja sama kõrgusega ratast
Sobilik väikestele koormustele ja kitsastes koridorides. Transpordivahendit saab kõikides suundades väga kergesti liigutada. Otse liikumisel on transpordivahendi juhtimine suhteliselt raske. Seda saab paremaks muuta, kui ühele pöörlevale kahvlile paigaldatakse suunalukk. Sellise rataste asetuse korral võib transpordivahend olla aldis ümber minema.
Sobilik kasutamiseks kitsastes koridorides. Transpordivahendit saab kõikides suundades väga kergesti liigutada. Otse liikumisel on transpordivahendi juhtimine suhteliselt raske. Suunaluku paigaldamisega kahele pöörevale kahvlile saab seda parandada.
Enim kasutatav rataste asetus, sobilik vedamiseks. Otse ja kurvides liikumisel saab transpordivahendit väga hästi juhtida. Kitsastes koridorides on transpordivahendiga manööverdamine suhteliselt raske. Alternatiivina võib otsejooksuga rataste asemel kasutada rattakomplekti, st ühel teljel asuvat kahte rullikut.
Kulusäästlik rataste asetus. Otse liikumisel saab transpordivahendit väga hästi juhtida. Tänu koormuse jagunemisele keskmistele otsejooksuga ratastele saab transpordivahendit suhteliselt kergelt juhtida ja kohapeal ümber pöörata. Sellise rataste asetuse korral on transpordivahend aldis kõikuma ja ümber minema. Alternatiivina võib keskmiste otsejooksuga rataste asemel kasutada rattakomplekti, st ühel teljel asuvat kahte rullikut.
Sobilik vedamiseks. Otse ja kurvides liikumisel saab transpordivahendit väga hästi juhtida, kohapeal kergesti pööratav. Sellise rataste asetuse korral on transpordivahend aldis kõikuma ja ümber minema. Alternatiivina võib keskmiste otsejooksuga rataste asemel kasutada rattakomplekti, st ühel teljel asuvat kahte rullikut.
Keerukas rataste asetus, sobib kasutamiseks vedamisel. Otse ja kurvides liikumisel saab transpordivahendit väga hästi juhtida. Kohapeal on kerge pöörata ning on eriti hästi sobilik suurte koormuste ja pikkade seadmete jaoks. Otsejooksuga rataste pidev kontakt pinnaga on juhitavuse jaoks ilmtingimata vajalik. Alternatiivina võib keskmiste otsejooksuga rataste asemel kasutada rattakomplekti, st ühel teljel asuvat kahte rullikut.
Kandevõime |
||
Manööverdusvõime |
||
Juhtimine otse liikumisel |
||
Pöörderaadius |
||
Stabiilsus |
Kandevõime |
||
Manööverdusvõime |
||
Juhtimine otse liikumisel |
||
Pöörderaadius |
||
Stabiilsus |
Kandevõime |
||
Manööverdusvõime |
||
Juhtimine otse liikumisel |
||
Pöörderaadius |
||
Stabiilsus |
Kandevõime |
||
Manööverdusvõime |
||
Juhtimine otse liikumisel |
||
Pöörderaadius |
||
Stabiilsus |
Kandevõime |
||
Manööverdusvõime |
||
Juhtimine otse liikumisel |
||
Pöörderaadius |
||
Stabiilsus |
Kandevõime |
||
Manööverdusvõime |
||
Juhtimine otse liikumisel |
||
Pöörderaadius |
||
Stabiilsus |