Pidurisüsteemid

Õige lahendus iga rakenduse jaoks

Püsi- ja trummelpidurit kasutatakse üksnes pidurdamiseks. Pidurisüsteemid hõlmavad palju erinevaid lukustusi, mida saab rakendada erineval viisil. Allpool on esitatud ülevaade kõigist võimalustest.

  • Pidurisüsteemid

    Tõmbetrossiga trummelpidur

    Trummelpiduriga otsejooksuratas Trummelpiduriga käru 

    Ühisehitus ja talitlus

    • rakendatakse tõmbetrossi või kanghoova abil
    • piduriklotsid surutakse piduri rakendamisel rattakeskmele ja trummelpidur hakkab toimima

     

    Eelised

    • püsivalt suur pidurdusjõud, isegi niisketes tingimustes
    • lühike rakenduskäik

     

    Lisateave

    • trummelpiduriga otsejooksurataste detailne kirjeldus ja ülevaade on esitatud leheküljel 595

     

    Tõmbetrossiga püsipidur

    Püsipiduriga otsejooksuratas Püsipiduriga käru 

    Ühisehitus ja talitlus

    • rakendatakse tõmbetrossi või kanghoova abil
    • enne pidurikangi vajutamist surub vedru piduriklotsid rattakeskmele, toimides trummelpidurina
    • pidur vabaneb kangi vajutamisel

     

    Eelised

    • püsivalt suur pidurdusjõud isegi niisketes tingimustes
    • ohutus
    • lühike rakenduskäik

     

    Lisateave

    • püsipiduriga otsejooksurataste detailne kirjeldus ja ülevaade on esitatud leheküljel 595

     

    Kuuskantühendusega püsipidur

    Kesklukustusega „central-stop“ ja pöördkahvliga ratas Kesklukustusega „central-stop“ käru 

    Ühisehitus ja talitlus

    • võimalik rakendada kuuskantvardaga

     

    Eelised

    • püsivalt suur pidurdusjõud, isegi niisketes tingimustes
    • töö ohutus
    • ühike rakenduskäik

     

    Lisateave

    • trummelpiduriga rataste detailne kirjeldus ja ülevaade on toodud leheküljel 594

     

  • Keskse jalgajamiga pidurisüsteemid

    Kaks pidurihoovaga ühendatud pöördkahvliga ratast

    „Ideal-stop“-piduriga pöördkahvliga ratas „Ideal-stop“-piduriga käru 

    Ühisehitus ja talitlus

    • pidurihoob ei pöördu koos ratta kahvliga
    • „ideal-stop”-pidurihooval on standardvariandina avad kahe pidurihoova hõlpsamaks omavaheliseks ühendamiseks

     

    Eelised

    • säästab aega, sest kaht ratast saab pidurdada ja vabastada ühe liigutusega
    • mugavus
    • tööohutus

     

    Lisateave

    • „ideal-stop“-piduri tehnilist kirjeldust vt lehekülg 112
    • saadaval Blickle LK, LH ja LEX seeria kahvlitele

     

    Kaks või neli vardaga ühendatud pöördkahvliga ratast

    Kesklukustusega „central-stop“ ja pöördkahvliga ratas Kesklukustusega „central-stop“ käru 

    Ühisehitus ja talitlus

    • mitu vardaga ühendatud ratast
    • pidurid ühendatakse kuusnurkse varda abil rattakahvlite piduritornidesse

     

    Eelised

    • säästab aega, sest kaht või nelja ratast saab pidurdada ühe liigutusega
    • mugavus
    • tööohutus
    • väike käitlusnurk
    • saab rakendada käru mõlemalt küljelt

     

    Lisateave

    • „central-stop”-piduri tehnilist kirjeldust vt lehekülg 113
    • saadaval Blickle LE, LK ja LH seeria kahvlitele

     

    Mitu vardaga ühendatud otsejooksuratast

    Kesklukustusega „central-stop“ otsejooksuratas Kesklukustusega „central-stop“ käru 

    Ühisehitus ja talitlus

    • mitu vardaga ühendatud otsejooksuratast
    • pidurid ühendatakse kuusnurkse varda abil rattakahvlite piduritornidesse

     

    Eelised

    • säästab aega, sest mitu ratast saab pidurdada ühe liigutusega
    • väike käitlusnurk

     

    Lisateave

    • „central-stop”-piduri tehnilist kirjeldust vt lehekülg 113
    • erilahendused tellimisel

     

  • Pidurisüsteemid keskse suunaluku jaoks

    Suunalukk, järelasetusega, jalapedaaliga käideldav, lukustatav

      

    Ühisehitus ja talitlus

    • Suunalukud on paigaldatud eraldi ratta ülaplaadile. Pidurikangi vajutamine vabastab suunaluku, võimaldades kahvlil pöörelda.
    • Pidurikangi ülestõstmine võimaldab pöördkahvlid jälle otsesõiduks lukustada (tõkestades kahvli pöörlemise).

     

    Eelised

    • võimaldab mitut suunalukku varda abil omavahel ühendada
    • standardpöördkahvlite järelasetus on võimalik
    • püsivus ja paindlikkus üheskoos

     

    Lisateave

    • tehnilist teavet vt lehekülg 115
    • saadaval paljudele Blickle kahvlite seeriatele

     

    Suunalukk, järelasetusega, jalapedaaliga käideldav, iselukustuv

      

    Ühisehitus ja talitlus

    • Pidurikangi vajutamine vabastab suunaluku, võimaldades kahvlil pöörelda. Kui pöördkahvel on sõidusuunas joondatud, liigutab vedru pidurikangi tagasi selle lukustatud asendisse.

     

    Eelised

    • standardpöördkahvlite järelasetus on võimalik
    • püsivus ja paindlikkus üheskoos

     

    Lisateave

    • erilahendus tellimisel

     

    Kuuskantühendusega suunalukk

      

    Ühisehitus ja talitlus

    • mitu kuuskantvardaga ühendatud ratast
    • pöördkahvel lukustatakse pöördpeas asuva eelpingestatud vedruga (muudab pöördkahvli otsejooksukahvliks)
    • kuuskantvarda vajutamise ajal saab kahvel jälle pöörelda

     

    Eelised

    • Kui ühel vankril on 6 ratast, võivad keskmised rattad toimida vankri käsitsi vedamise või külgsuunas liigutamise ajal otsejooksuratastena.

     

    Lisateave

    • erilahendus tellimisel

     

    Tõmbetrossi ühendusega, sisseehitatud suunalukk

      

    Ühisehitus ja talitlus

    • kahvlisse sisseehitatud suunalukk
    • suunalukk vabastatakse tõmbetrossi abil

     

    Eelised

    • võimalik käsitsi juhtida

     

    Lisateave

    • erilahendus tellimisel

     

    Tõmbetrossi ühendusega järelasetusega suunalukk

      

    Ühisehitus ja talitlus

    • keermestatud ava tõmbetrossi ühendamiseks

     

    Lisateave

    • erilahendus tellimisel

     

    Küljelt juhitav järelasetusega suunalukk

      

    Ühisehitus ja talitlus

    • pidurikangi rakendatakse pigem horisontaalselt kui vertikaalsuunas
    • sobiv piiratud seadistusruumiga rakenduste jaoks

     

    Lisateave

    • erilahendus tellimisel