Pidurisüsteemid
Õige lahendus iga rakenduse jaoks
Püsi- ja trummelpidurit kasutatakse üksnes pidurdamiseks. Pidurisüsteemid hõlmavad palju erinevaid lukustusi, mida saab rakendada erineval viisil. Allpool on esitatud ülevaade kõigist võimalustest.
-
Pidurisüsteemid
Tõmbetrossiga trummelpidur
Ühisehitus ja talitlus
- rakendatakse tõmbetrossi või kanghoova abil
- piduriklotsid surutakse piduri rakendamisel rattakeskmele ja trummelpidur hakkab toimima
Eelised
- püsivalt suur pidurdusjõud, isegi niisketes tingimustes
- lühike rakenduskäik
Lisateave
- trummelpiduriga otsejooksurataste detailne kirjeldus ja ülevaade on esitatud leheküljel 595
Tõmbetrossiga püsipidur
Ühisehitus ja talitlus
- rakendatakse tõmbetrossi või kanghoova abil
- enne pidurikangi vajutamist surub vedru piduriklotsid rattakeskmele, toimides trummelpidurina
- pidur vabaneb kangi vajutamisel
Eelised
- püsivalt suur pidurdusjõud isegi niisketes tingimustes
- ohutus
- lühike rakenduskäik
Lisateave
- püsipiduriga otsejooksurataste detailne kirjeldus ja ülevaade on esitatud leheküljel 595
Kuuskantühendusega püsipidur
Ühisehitus ja talitlus
- võimalik rakendada kuuskantvardaga
Eelised
- püsivalt suur pidurdusjõud, isegi niisketes tingimustes
- töö ohutus
- ühike rakenduskäik
Lisateave
- trummelpiduriga rataste detailne kirjeldus ja ülevaade on toodud leheküljel 594
-
Keskse jalgajamiga pidurisüsteemid
Kaks pidurihoovaga ühendatud pöördkahvliga ratast
Ühisehitus ja talitlus
- pidurihoob ei pöördu koos ratta kahvliga
- „ideal-stop”-pidurihooval on standardvariandina avad kahe pidurihoova hõlpsamaks omavaheliseks ühendamiseks
Eelised
- säästab aega, sest kaht ratast saab pidurdada ja vabastada ühe liigutusega
- mugavus
- tööohutus
Lisateave
- „ideal-stop“-piduri tehnilist kirjeldust vt lehekülg 112
- saadaval Blickle LK, LH ja LEX seeria kahvlitele
Kaks või neli vardaga ühendatud pöördkahvliga ratast
Ühisehitus ja talitlus
- mitu vardaga ühendatud ratast
- pidurid ühendatakse kuusnurkse varda abil rattakahvlite piduritornidesse
Eelised
- säästab aega, sest kaht või nelja ratast saab pidurdada ühe liigutusega
- mugavus
- tööohutus
- väike käitlusnurk
- saab rakendada käru mõlemalt küljelt
Lisateave
- „central-stop”-piduri tehnilist kirjeldust vt lehekülg 113
- saadaval Blickle LE, LK ja LH seeria kahvlitele
Mitu vardaga ühendatud otsejooksuratast
Ühisehitus ja talitlus
- mitu vardaga ühendatud otsejooksuratast
- pidurid ühendatakse kuusnurkse varda abil rattakahvlite piduritornidesse
Eelised
- säästab aega, sest mitu ratast saab pidurdada ühe liigutusega
- väike käitlusnurk
Lisateave
- „central-stop”-piduri tehnilist kirjeldust vt lehekülg 113
- erilahendused tellimisel
-
Pidurisüsteemid keskse suunaluku jaoks
Suunalukk, järelasetusega, jalapedaaliga käideldav, lukustatav
Ühisehitus ja talitlus
- Suunalukud on paigaldatud eraldi ratta ülaplaadile. Pidurikangi vajutamine vabastab suunaluku, võimaldades kahvlil pöörelda.
- Pidurikangi ülestõstmine võimaldab pöördkahvlid jälle otsesõiduks lukustada (tõkestades kahvli pöörlemise).
Eelised
- võimaldab mitut suunalukku varda abil omavahel ühendada
- standardpöördkahvlite järelasetus on võimalik
- püsivus ja paindlikkus üheskoos
Lisateave
- tehnilist teavet vt lehekülg 115
- saadaval paljudele Blickle kahvlite seeriatele
Suunalukk, järelasetusega, jalapedaaliga käideldav, iselukustuv
Ühisehitus ja talitlus
- Pidurikangi vajutamine vabastab suunaluku, võimaldades kahvlil pöörelda. Kui pöördkahvel on sõidusuunas joondatud, liigutab vedru pidurikangi tagasi selle lukustatud asendisse.
Eelised
- standardpöördkahvlite järelasetus on võimalik
- püsivus ja paindlikkus üheskoos
Lisateave
- erilahendus tellimisel
Kuuskantühendusega suunalukk
Ühisehitus ja talitlus
- mitu kuuskantvardaga ühendatud ratast
- pöördkahvel lukustatakse pöördpeas asuva eelpingestatud vedruga (muudab pöördkahvli otsejooksukahvliks)
- kuuskantvarda vajutamise ajal saab kahvel jälle pöörelda
Eelised
- Kui ühel vankril on 6 ratast, võivad keskmised rattad toimida vankri käsitsi vedamise või külgsuunas liigutamise ajal otsejooksuratastena.
Lisateave
- erilahendus tellimisel
Tõmbetrossi ühendusega, sisseehitatud suunalukk
Ühisehitus ja talitlus
- kahvlisse sisseehitatud suunalukk
- suunalukk vabastatakse tõmbetrossi abil
Eelised
- võimalik käsitsi juhtida
Lisateave
- erilahendus tellimisel
Tõmbetrossi ühendusega järelasetusega suunalukk
Ühisehitus ja talitlus
- keermestatud ava tõmbetrossi ühendamiseks
Lisateave
- erilahendus tellimisel
Küljelt juhitav järelasetusega suunalukk
Ühisehitus ja talitlus
- pidurikangi rakendatakse pigem horisontaalselt kui vertikaalsuunas
- sobiv piiratud seadistusruumiga rakenduste jaoks
Lisateave
- erilahendus tellimisel