Blickle raskeveorattad
Raskeveorataste definitsioon
Raskeveorattaid kasutatakse suurte raskuste ja/või suuremate kiiruste korral. Raskeveorattad on eriti tugeva konstruktsiooniga. Väga suurte koormuste liigutamiseks kasutatakse ka kahe rullikuga (topeltrullikuga) raskeveorattaid. Kui transportimisel on vajalik vähene rappumine, siis sobivad suurepäraselt vedrustatud kahvliga raskeveorattad. Tüüpilised raskeveorataste kasutuskohad on riiulite teenindusseadmed, kahveltõstukid jms transpordivahendid, monteerimis- ja transpordisüsteemid vms.Raskeveorattad - valikukriteeriumid
Raskeveorataste valimisel peab arvestama järgmiste valikukriteeriumidega:- kandevõime
- veerepinna materjal
- rulliku läbimõõt, seisuhõõrdejõud ja veeretakistus
- laagri tüüp
- ümbritseva keskkonna mõjud, temperatuur, kemikaalid ja korrosioon
Ülevaate Blickle raskeveoratastest saate meie tootevaliku lehel.
Raskeveorataste vajaliku kandevõime välja selgitamine
Raskeveoratta vajaliku kandevõime arvutamisel tuleb kokku liita transpordivahendi tühimass ja lisatav raskus ning jagada kandvate raskeveorataste arvuga. Tulemus korrutatakse läbi raskeveoratta kasutustingimustest sõltuva ohutusfaktoriga:T = kandevõime ühe raskeveoratta kohta
E = transpordivahendi tühimass
Z = maksimaalne lisatav kaal
n = kandvate raskeveorataste arv
S = ohutusfaktor
Ohutusfaktoriga S arvestatakse kõrvalekalletega tavapärastest kasutustingimustest (sile põrand, aeglane kiirus, ühtlane kaalu jaotus, otse liikumine, ümbritseva keskkonna temperatuur +15 °C kuni +28 °C). Ohutusfaktorit mõjutab kiirus ja rulliku läbimõõdu ning takistuse kõrguse suhe. Mida suurem on kõrvalekalle tavapärastest raskeveoratta kasutustingimustest, seda suurem tuleb faktor S valida.
Eristatakse nelja kasutustingimuste kategooria vahel:
Raskeveorataste manuaalne kasutus sisetingimustes:
(takistuse kõrgus < 5% rulliku läbimõõdust): ohutusfaktor: 1,0 kuni 1,5
Raskeveorataste manuaalne kasutus välistingimustes:
(takistuse kõrgus > 5% rulliku läbimõõdust): ohutusfaktor: 1,5 kuni 2,2
Raskeveorataste mootoriga käitatav kasutus sisetingimustes:
(takistuse kõrgus < 5% rulliku läbimõõdust): ohutusfaktor: 1,4 kuni 2,0
Raskeveorataste mootoriga käitatav kasutus välistingimustes:
ohutusfaktor: 2,0 kuni 3,0
Kuullaagritega raskeveoratastel on võimalik kiirus üle 4 km/h, kuid seejuures tuleb arvestada kandevõime vähenemisega. Kui rullik või otsejooksuga ratas peab taluma valdavalt staatilist koormust, siis võib lähtuda 25% suuremast kandevõime vajadusest. Suure koormusega pikalt seistes on olemas oht, et rullikupind muutub lapikuks.
Raskeveorataste seisuhõõrdejõud, veere- ja pöörlemistakistus
Raskeveorataste seisuhõõrdejõudu ja veeretakistust mõjutavad olulisel määral aluspinna omadused, peale laetud raskus, rulliku läbimõõt, veerepinna deformatsioon ja tüüp ja ka rulliku laagrite tüüp.Raskeveorataste pöördetakistust mõjutavad järgmised faktorid:
- Veerepind
- veerepinna kõvadus
- kontaktpind
- nihe ratta keskteljest
- aluspind
Raskeveorataste manööverdatavus
Raskeveorattad peavad olema kindlasti positsioneeritud seadmete ja masinate manööverdatavusele ja juhitavusele esitatud nõuete kohaselt. Järgnevalt kirjeldatakse raskeveorataste asetuse võimalusi:- Kolm sama kõrgusega pöörleva kahvliga ratast
- Neli sama kõrgusega pöörleva kahvliga ratast
- Kaks pöörleva kahvli ja otsejooksuga sama kõrgusega ratast
- Kaks pöörleva kahvli ja otsejooksuga ratast, pöörleva kahvliga rattad on veidi madalamad
- Neli pöörleva kahvli ja kaks otsejooksuga sama kõrgusega ratast
Raskeveorataste kinnitusviisid
Blickle raskeveorataste kinnitamiseks on järgmised kinnitusviisid:- kinnitusplaat
Raskeveorullikute kahvliseeriad
Blickle raskeveorullikute erinevad kahvliseeriad vastavad erinevate rakenduste nõuetele nagu näiteks suurepärane juhitavus, ilma lõtkuta liikumine, kaitse müra ja veepritsmete eest ning suurendatud kulumiskindlus.Alljärgnevalt tutvustame meie raskeveorullikute kahvliseeriaid:
Raskeveorataste seeria LH
Terasest pöörlev kahvel, raskeveo versioon:
Pressitud tugevast terasest, tugev raskeveo kahvel ja kinnitusplaat, topeltkuullaager pöördpeas, tugevdatud nelja laagripesaga, väga tugeva kinnitussõrmega kinnitatud ja fikseeritud. Minimaalne kulumine suure koormuse korral. Talub eriti hästi lööke:
- kandevõime kuni 900 kg
- temperatuurikindlus -30 °C kuni +130 °C
Raskeveorataste seeria LO
Raskeveoratta keevitatud, terasest pöörlev kahvel:
Tugev terasest keeviskonstruktsioon, topelt-kuullaagrid pöördpeas, neli karastatud laagripesa, määrdenipliga, poldiga kinnitatud ja tugevdatud keevitatud kinnitussõrmega:
- kandevõime kuni 1200 kg
- temperatuurikindlus -30 °C kuni +130 °C
Raskeveorataste seeria LOD
Keevitatud terasest pöörlev kahvel, raskeveo versioon, topeltrullikule:
Tugev terasest keeviskonstruktsioon, topelt-kuullaagrid pöördpeas, neli karastatud laagripesa, määrdenipliga, poldiga kinnitatud ja tugevdatud keevitatud kinnitussõrmega:
- kandevõime kuni 1200 kg
- temperatuurikindlus -30 °C bis +130 °C
Raskeveorataste seeria LS
Raskeveoratta keevitatud terasest pöörlev kahvel, tugevdatud pöördpeaga:
Eriti vastupidav terasest keeviskonstruktsioon, pöördpeas radiaalkuullaager DIN 711 ja koonusrull-laager DIN 720, määrdenipliga, kinnitatud väga tugeva, keevitatud kinnitussõrmega:
- kandevõime kuni 12000 kg
- temperatuurikindlus -30 °C kuni +100 °C
Raskeveorataste seeria LSD
Keevitatud terasest pöörlev kahvel, raskeveo versioon, tugevdatud pöördpeaga, topeltrullikule:
Eriti vastupidav terasest keeviskonstruktsioon, pöördpeas radiaalkuullaager DIN 711 ja koonusrull-laager DIN 720, määrdenipliga, kinnitatud väga tugeva, keevitatud kinnitussõrmega:
- kandevõime kuni 12000 kg
- temperatuurikindlus -30 °C kuni +100 °C
Terasvedruga raskeveorataste seeria LHF
Terasest pöörlev kahvel, raskeveo versioon, terasvedruga:
Tugevad, pressitud plekkosad, tugev kahvel ja kinnitusplaat, topelt-kuullaager pöördpeas, neli karastatud laagripesa, väga tugeva kinnitussõrmega kinnitatud ja fikseeritud. Minimaalne kulumine suure koormuse korral. Talub eriti hästi lööke. Vastupidav terasvedruga kiikkonstruktsioon:
- kandevõime kuni 800 kg
- temperatuurikindlus kuni -30 °C kuni +130 °C
Vedruga raskeveorataste seeria LPFE
Terasest pöörlev kahvel, raskeveo versioon, polüuretaanist pöördvedruga:
Vastupidav teraskonstruktsioon, tugev sepistatud osa, pöördpeas üks või siis alates rulliku läbimõõdust 125×50 mm kaks kogukasutuseks määritud radiaalkuullaagrit. Patenteeritud ketasvedrukonstruktsioon tagab suurepärased vedrustussummutusomadused:
- kandevõime kuni 800 kg
- temperatuurikindlus -20 °C kuni +80 °C
Vedruga raskeveorataste seeria LSFN
LSFN Keevitatud terasest pöörlev kahvel, raskeveo versioon, terasvedruga:
Eriti vastupidav terasest keeviskonstruktsioon, pöördpeas radiaalkuullaager DIN 711 ja koonusrull-laager DIN 720, määrdenipliga, kinnitatud väga tugeva, keevitatud kinnitussõrmega. Kahvel, kiik ja terasest vedruelement on valmistatud väga vastupidavana:
- kandevõime kuni 2400 kg
- temperatuurikindlus -30 °C kuni +100 °C
Vedruga raskeveorataste seeria LSFE
Raskeveoratta keevitatud terasest pöörlev kahvel polüuretaanvedruga:
Eriti vastupidav terasest keeviskonstruktsioon, pöördpeas radiaalkuullaager DIN 711 ja koonusrull-laager DIN 720, määrdenipliga, kinnitatud väga tugeva, keevitatud kinnitussõrmega Kahvel, kiik ja elastomeerist vedruelement on valmistatud väga vastupidavana:
- kandevõime kuni 2000 kg
- temperatuurikindlus -20 °C kuni +80 °C
Raskeveorattad - kasulikud lingid:
Rullikute ja rataste valikujuhisTooteleidja
Tootevalik